Jump to content

Dzień dobry

BartoszSz
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie,

jak pewnie część z Was się domyśliła mam na imię Bartosz i bardzo miło mi jest Was powitać. Jestem studentem II roku informatyki, mieszkam w Sosnowcu. Piwem pod postacią piwa, a nie korposzczyn zainteresowałem się 2 lata temu, gdy ktoś szerzej dmuchnął jednym z filmów Pana Tomasza Kopyra. Do uwarzenia piwa miałem już dwa podejścia, oba nieudane i bardzo dobrze. Pierwszy raz, po wypiciu może z 10, 15 piw rzemieślniczych powiedziałem, że ja też muszę uwarzyć, najlepiej tu i teraz i po chwili już szukałem zestawów z ekstraktami słodowymi. Na szczęście otrzeźwienie w porę przyszło. Druga próba była przed wakacjami, wiedza poparta czytaniem forum, recenzjami piwa, filmami i relacjami z procesu warzenia, chęci, zajawka. Zabrakło chyba kogoś do pomocy. Studia, praca, jeszcze samodzielnie warzenie chyba trochę mnie przeraziło, poza tym doszedłem do wniosku, że ta zabawa z brewkitami, to trochę droga i nie wiem czy warta świeczki, no i upały.

Teraz nosiłem się z pomysłem uwarzenia od 2-3 miesięcy sukcesywnie rozwijając swoją wiedzę. Oczywiście nie mam zielonego pojęcia co zmieni przerwa białkowa o 5 minut dłuższa w temperaturze o 3 stopni wyższej, ale jestem świadom zalet płynących z zacierania z przerwami, zamiast na lenia. Przypadkowo też zgodził się na współpracę mój bardzo dobry znajomy, który woli degustować niż poznawać tajniki produkcji, jendakże mowa wciąż o piwach z prawdziwego zdarzenia. 

Teraz zamierzam wyposażyć się w zestaw i przy użyciu słodów uwarzyć swoje pierwsze piwo, chciałbym aby stało się to do końca kwietnia, aby na urodziny w sierpniu mieć 3 warki nadające się do degustacji.

Tyle o mnie, cześć!

Edited by BartoszSz

Witaj i powodzenia w warzeniu.