Skocz do zawartości
Ariwat

Starter Brettanomyces

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj zakupiłem drodże WLP644 i pytanie brzmi, czy muszę jakoś specjalnie się z nimi obchodzic, jeżeli chodzi o stworzenie startera drożdżowego? Nawiasem mówiąc, po raz pierwszy robie starter drożdżowy, a z bretami mam pierwszy raz do czynienia.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Tak samo jak drożdże, tyle, że brety są powolne, przygotuj się na jakiś tydzień pracy startera albo dłużej. Lubią tez dużo tlenu.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

U mnie to było 3 miesiące - 1 burzliwej i 2 cichej ;) Ja zalecam zrobienie startera te drożdże należy traktować jak i wszystkie inne.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

U mnie to było 3 miesiące - 1 burzliwej i 2 cichej.

Minęło 11 dni i bretty przefermentowały piwo do 2 blg. Myslałem, że faktycznie są powolne i minie miesiąc zanim zejdzie tak nisko, no ale nie znam się. Ogólnie ciężko mi znaleźć jakiekolwiek informacje na temat Brett. B. Trois. Mam pytanie - czekać, aż zejdzie do 1 blg i butelkować, czy zostawić piwo na jeszcze przynajmniej miesiąc?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

WLP644 są najszybszymi "dzikimi" drożdżami jakie stosowałem, przy wysokim natlenieniu (10-12ppm) temperaturze w granicach 22-24C i prawidłowo zrobionym starterze potrafią osiągnąć atenuację na poziomie 70%+ w jakieś 72h. Całość fermentacji piwa w zakresie 14-16blg zamyka się w 21-30 dniach.

Inne szczepy które stosowałem pracują zdecydowanie wolniej. Co do samej atenuacji, to w zależności czy zastosujemy je do fermentacji burzliwej (80-85%) czy "cichej" (85-90%+) może być różna.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dziękuję za odpowiedź. W takim razie, za parę dni przeleję na cichą, a potem będę butelkował bez cukru, o ile nie zejdzie poniżej 1blg.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi