Skocz do zawartości

Coopers Lager kwaskowy smak


martin_pn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem początkującym piwowarem. Pierwszym moim piwkiem jest Coopers Lager. Zrobiłem tak mi się wydaje wszystko dobrze tak jak było napisane w ulotce dołączonej do puszki. Piwko podczas pierwszej fermentacji stało w temperaturze ok.20C. Po 6 dniach zlałem je do butelek. Ma odpowiedni kolor i jest klarowne. Po około 3 tygodniach sprawdziłem jaki jest smak piwka. Jest kolor, piana i jest nagazowane ale niestety jest kwaskowate. Czy takie ma być jego smak czy może doszło do zakażenie bakteriami? Czy jest jakiś sposób by poprawić smak piwka? Przepraszam jeśli temat był już poruszany. Z góry dziękuję za odpowiedz.

 

P.S.

Jakie polecacie piwko do warzenia dla początkującego piwowara?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem 3 Coopersy, wszystkie miały kwaskowaty smak, wątpię aby to była infekcja, nie miałem nigdy nic podobnego w piwach zacieranych.

 

>Jakie polecacie piwko do warzenia dla początkującego piwowara?

http://www.piwo.org/topic/16321-esb-13blg/ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 dni fermentacji to trochę mało żeby butelkować, następnym razem potrzymaj dłużej , przynajmniej 2 tygodnie albo nawet 3. . Moje pierwsze piwko to też był Coopers Lager i dodałem 1 kg. cukru a zdecydowanie lepiejdla smaku jest dodać ekstrakt jasny niechmielony. . Smak był kwaskowaty, taki jak zielone jabłka. Raczej nie dzieje się nic złego i nie jest to infekcja. Z czasem smak się delikatnie poprawi ale na cuda niestety bym nie liczył :-(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach