Skocz do zawartości

Otwieramy sklep z piwem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przeszukałem trochę internet i nie znalazłem merytorycznej dyskusji na temat otwierania sklepu z piwem regionalnym i wypowiedzi z tym związanych. Ponieważ aktualnie zastanawiam się nad tego typu działalnością, chciałem zapytać Was, tych którzy prowadzą taki sklep ale również potencjalnych klientów, bo to w sumie dla nich miały być taki sklep jak odnoszą się do takich miejsc.

 

1) LOKALIZACJA

 

To chyba kluczowa decyzja dla każdego biznesu i największa niewiadoma dla mnie. Chociaż może w tym przypadku jest inaczej ze względu na to iż towar jest w jakiś sposób niszowy. Sklep z piwem regionalnym, jak myślicie jaka lokalizacja w przypadku takiego sklepu najlepiej by się sprawdziła. Czy sklep gdzieś w centralnej części miasta, z dużym ruchem na codzień, zdefiniowałbym go jako ruch miejski daleko od domu, czy też lepiej osiedle, sklep niedaleko domu gdzie zawsze można wyskoczyć po dobre piwo, w weekend nie trzeba jechać do centrum. Które miejsce jest lepsze z punktu widzenia potencjalnego klienta?

 

2) CZY TYLKO PIWO?

 

Idealnie by było gdyby sklep utrzymywał się tylko z piwa, czy jest taka szansa ? Czy mocniejsze alkohole są niezbędne jednak żeby wyjść na zero z takim biznesem ?

 

3) TOWAR NA START

 

No właśnie ile potrzeba piwa na start. Przyjąłem do ogólnych wyliczeń 10 000 PLN na piwo. Policzyłem że jedna butelka piwa rzemieślniczego kosztuje w hurcie średnio 5PLN. Czyli starczyło by to na 2000 butelek. Powiedzmy po 10 butelek z każdego rodzaju, czyli wyszło by 200 rodzajów piwa. Jak myślicie czy to wystarczy ? Czy w ogóle możliwe jest zamawianie po 10 sztuk z danego rodzaju ?

 

4) REKLAMA

 

Reklama dźwignią handlu. Aby interes się kręcił ludzie muszą o nim wiedzieć. Na pewno strona www, facebook, ale tylko jakaś niewielka część klienteli. Duży szyld, może reklama w oknie (nie wiem czy można). To samo ulotki, nie wiem czy można je rozdawać, roznosić do skrzynek, za wycieraczki ? To są moje pomysły, może coś jeszcze.

 

Sklepów monopolowych, żabek nie brakuje w sumie w żadnym miejscu, wiele z nich ma już piwa regionalne, lub poszerza swój asortyment.

 

Zapraszam do dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prowadziłeś, tzn że niestety nie dało się z tego utrzymać i dokładałeś, czy może pracowałeś tam i zmieniłeś pracodawcę? to ja z chęcią bym się dowiedział w jakim mieście/ilu mieszkańców, ile marek piwa średnio było na sklepie, jaką powierzchnia sklepu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja podpowiem jako klient kilku sklepów specjalistycznych - nie ma sensu kupować wszystkiego po dziesięć. Są piwa, których stoi jedna butelka - np seria Voodoo z rogue i straszą ceną przez dobrych kilkanaście miesięcy. W końcu znajduje się koneser i butelka znika. Zanim trafi się następny, pewnie zdobędziesz następną. Dodatkowo są piwa, które schodzą dużo, dużo lepiej od reszty. Taki atak chmielu czy popularniejsze piwa z alebrowaru schodzą w momencie, w którym trafiają do tabakiery. Popołudniu właściciel wrzuca notkę na FP że jest, człowiek przychodzi następnego dnia wieczorem i już nie ma ;)

I imho też nie ma co się pchać z miejsca w jakąś egzotykę. Kupisz sobie kilka butelek z anchora, ale istnieje ryzyko, że w okolicy Twojego sklepu nikt nawet o tym nie słyszał. Jeżeli nie będzie, to klient zapyta, jak się trafi drugi, który zapyta, znaczy, że masz w okolicy popyt.

Co do lokalizacji - zdecydowanie centrum i koniecznie też mocniejsze trunki. Ilu fanów craftu znajdziesz na osiedlu w średniej wielkości mieście? Lokal w centrum będzie widoczny, więc sam się będzie po części reklamować. Pamiętaj, że wódka Ci się nie zepsuje po dwóch miesiącach. Może stać na półkach latami. W centrum będzie na to popyt, a przy okazji może jakiś ignorant zwróci uwagę na dziwne butelki z piwem, których nie widział w żabce. Możesz też kupić trochę bardziej unikatowe mocniejsze trunki. Tytoń też się w Polsce sprzedaje. Mamy też koneserów cygar etc. - jest mnóstwo sposób na asekurację takiego biznesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.