Skocz do zawartości

Silnik od wycieraczek do mieszadła


bambo-5

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam takie pytanie. Ogladam filmy na youtubie z mieszadlami i niektorzy maja 4predkosci, gdzie dwie ostatnie sa bardzo szybkie. Mam dwa silniki od wycieraczek z mercedesa vito i audi a3 i mam predkosc raczej srednia. Zasilam z zasilacza atx i aku 12v, nie ma roznicy. Trzeba miec jakos konkretny silnik, czy to moze rozwiazanie elektroniczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Trzeba miec jakos konkretny silnik, czy to moze rozwiazanie elektroniczne?

niestety chyba jedno i drugie.

Tz. w samochodach stosuje się bardzo dużo rozwiązań. Praktycznie w każdym modelu jest inna konstrukcja.

Myślę, że dopiero mając konkretny napęd można myśleć o sposobie rozwiązania sterowania nim.

 

 

 

może dają napięcie 24v?

 

to by była lekka przesada, ale podniesienie napięcia zasilania do 14V może być jeszcze rozsądnym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. 2 biegi wolniejsze na 5V i dwa szybsze na 12V. Gadałem z Wiktorem jak to rozwiązali - i sam też tak zrobiłem, ale w sumie to te z 5V są niepotrzebne. U mnie kręci tak samo na dwójce i 12V ;)


 

Edytowane przez sugarsweet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, obecnie czekam na mieszadło od kolegi aż pospawa,ale sam silnik jak się kręci, to wydaje mi się, że wolniej to wszystko się będzie kręcić na drugim(czwartym) biegu. Zobaczymy.

Edytowane przez maciek1221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy 5A zasilacz wystarczy do silniczka od wycieraczek? Czytam i czytam i max co znalazlem to ze pobiera 2,5A. Od poldka widze ze kreci sie w okolicach 1A, z tego by wynikalo ze ATX to przerost formy, no ale dlaczego kazdy go stosuje? Chcialem ladnie zamknac zasilacz razem ze steorwnikiem w obudowie no i ATX mi sie za chol.. nie miesci :) A mam taki fajny della 12v 5A (od komputera w sumie malego) i sie zastanawiam czy da rade? Ew jak nie da to wtedy sie wlacza jakies zabezpieczenie/silnik pracuje wolniej czy sie pali zasilacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest gdzies jakies info odnosnie tego? Ile pobiera? 5A nie wystarczy?

 

 

Aha i czy takie sterowanie PWM da rade z takim silniczkiem?

http://www.aliexpress.com/item/Width-Modulation-12V-40V-10A-Pulse-PWM-DC-Motor-Speed-Control-Switch-New-Free-Shipping/32608514172.html?ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201602_1_10037_10017_10021_507_10022_10032_10009_10020_10008_10018_10019_101,searchweb201603_1&btsid=880f2ff2-030f-46c8-a5ff-36676fa1ebbd

 

Czy raczej mi sie to zafajczy? Bo rozumiem ze silnik sie grzac mocniej nie bedzie bo to PWM a nie zmniejszanie napiecia?

Jest jeszcze taki na 20A

http://www.aliexpress.com/item/J34-Free-Shipping-20A-Universal-DC10-60V-PWM-HHO-RC-Motor-Speed-Regulator-Controller-Switch-New/32563173205.html?ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201602_1_10037_10017_10021_507_10022_10032_10009_10020_10008_10018_10019_101,searchweb201603_1&btsid=880f2ff2-030f-46c8-a5ff-36676fa1ebbd

 

 

Aha i jaki silnik polecacie kupic? W sensie od jakiego samochodu? Bo widze ze jedne sie grzeja ze dotknac nie mozna, inne maja GND na obudowie i trudno sie dostac. Czytam ze od poldka wlasnie jest ok i ze malo potrzebuje natezenia?

 

 

EDIT:

znalazlem jeszcze taki nie drogi zasilacz http://allegro.pl/zasilacz-led-modulowy-150w-12v-12-5a-wewnetrzny-i6047400789.htmlale w sumie on tez nie jest maly, ciekawe jak sie grzeje

Edytowane przez Gwynbleidd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem, kiedyś na allegro taki do 10A z radiatorem spalił się po 2-3 użyciach, kolejny z alliexpress do 20A działa bez zarzutu od pół roku.

Reasumując bierz ten do 20A nieduża różnica, a zawsze lepiej mieć zapas IMO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kupiłem, kiedyś na allegro taki do 10A z radiatorem spalił się po 2-3 użyciach, kolejny z alliexpress do 20A działa bez zarzutu od pół roku.

Reasumując bierz ten do 20A nieduża różnica, a zawsze lepiej mieć zapas IMO.

I ja zamówiłem ten regulator ale mam też zapytanie jaki silnik  wybrać na  dawcę  z jakiego samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z forda fiesty bodajże mk2.

Ważne żeby był od przednich szyb, z tego co wiem od tylnych trzeba dodatkowo modyfikować, ale nie pamiętam dokładnie co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kupiłem   silniczek  przedni  od golfa  kabel zielony i czarny. Do obudowy "-"    a do czarnego "+"  prędkość szybsza  lub do zielonego "+"  prędkość niższa, wszystko testowane na  prostowniku, czekam  na keg 50 i zaczynam swój projekt 

Edytowane przez pneuropathic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dziś kupiłem silniczek przedni od golfa kabel zielony i czarny. Do obudowy "-" a do czarnego "+" prędkość szybsza lub do zielonego "+" prędkość niższa, wszystko testowane na prostowniku, czekam na keg 50 i zaczynam swój projekt

 

Tylko nie zapomnij przerobić ten silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dziś kupiłem silniczek przedni od golfa kabel zielony i czarny. Do obudowy "-" a do czarnego "+" prędkość szybsza lub do zielonego "+" prędkość niższa, wszystko testowane na prostowniku, czekam na keg 50 i zaczynam swój projekt

 

Tylko nie zapomnij przerobić ten silniczek.

 

A nie może pozostać w  tej formie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.