Skocz do zawartości

Silnik od wycieraczek do mieszadła


bambo-5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Udało mi się nabyć silnik od wycieraczek pochodzący od seat cordoba. Planuję go użyć jako napęd do mieszadła do kadzi zaciernej. Silnik wygląda tak jak na zdjęciu tutaj. Wychodzi z niego do kostki tylko czerwony i zielony kabel. Zasilanie ma być z przerobionego zasilacza atx i teeraz moje pytanie jako elektrycznego ignoranta jak to wszystko podłączyć żeby działało. W internetach znalazłem tylko informacje przy innych podobnych silniczkach że każdy z kabli odpowiada za jeden bieg a mase powinienem wyprowadzić z obudowy ale mało mi to objaśnia. Czyli któyś z tych kabli do +12 a do obudowy mam dolutować abel i podpiąć go pod GND?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel do obudowy się przykręca. Trzeba kupić złączkę oczkową i do nie przylutować GND z zasilacza. Te dwa kable to albo dwie prędkości albo jednym silnik jest zasilany na stałe a drugi tylko przez część obrotu osi. Podłączasz do nich plus z zasilacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest po prostu zasilanie + i - :) Uziemianie obudowy silnika na napięcie bezpieczne jakim jest 12V nie sensu. Co do prędkości to można to zrobić obniżając napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupić trza bateryjkę 12v i sprawdzić... Też myślę że to nie będzie tak prozaicznie + i -. Raczej jak pisał JacekKocurek to różne biegi [silnik może mieć opornik w zespole] lub tryb ciągły i przerywany. Z tego co wyczytałem w internetach [znalazłem schematj ale nie do końca takiego modelu] to czerwony to 12v a zielony to delay [opóźnienie]. Cokolwiek to znaczy.

 

Jaką moc ma taki silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś połączyć zasilanie między kabelek a obudowę?W samochodzie bardzo często biegun ujemny jest z obudowy. 2x mniej kabelków trzeba. Dwa kable mogą być od różnych prędkości (dwie pary szczotek na komutatorze) a silnik podpięty do kabelków będzie się kręcił bo szczotki masy są zmostkowane albo jest tylko jedna, tyle, że efektywność silnika będzie niższa niż przy prawidłowym podpięciu (jedno z uzwojeń ma przeciwny do zamierzonego zwrot pola magnetycznego). Oczywiście to są tylko teoretyczne dywagacje i trzeba to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usiadłem dziś do mojego silniczka. Jako, że nie zauwazyłem miejsca na obudowie do którego mógłbym wyprowadzić GND to podpiąłem zgodnie z tym co zostało napisane wyżej czyli czerwony pod +12v a zielony do GND i działa. gdy czerowny podłączam pod 5v zamiast 12 również działa tylko na wolniejszych obrotach co może być przydatne, czy jest to w jakiś sposób szkodliwe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź podczas warzenia, to jest silnik prądu stałego na 12V, mniejsze napięcie to mniejsza moc. Jak stanie podczas mieszania to go po prostu spalisz. Silniki prądu zmiennego nie lubią zmian napięcia i tu potrzeba regulatora.

Edytowane przez GB...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście będe kombinował z tym reduktorem ale zawsze to dodatkowe koszty a i z elektroniki orłem nie jestem, raczej bliżej mi do kompletnej niewiedzy. Rozumiem mniejsze napiecie mniejsza moc ale jaka jest szansa/prawdopodobienstwo spalenia. przepraszam za może idiotyczne pytania ale kompletnie nie mam pojęcia co z czym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwony plus, zielony minus. Mam z vw z wyglądu identyczny. Grzeje się i zrobiłem mu chłodzenie.

 

 

 

Mam takie niemiłe wrażenie, że ktoś tu kogoś (nieświadomie) w błąd wprowadza.

W dużej części tego typu silników minus (-) jest podłączony do obudowy.

Wystarczy zmierzyć rezystancję pomiędzy dowolnym kabelkiem a obudową. Jeśli nie ma przerwy to minus jest właśnie na obudowie.

Przewody czerwony i zielony to w przypadku silników z przednich wycieraczek z reguły I i II bieg czyli obroty wolniejsze i szybsze.

 

Oczywiście można podłączyć zasilanie pomiędzy te przewody, ale skutkuje to b. dużymi obrotami i dużym nagrzewaniem się silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że nie testowałem ale wydaje mi się, że podłączenie (+) i (-) do kabelków podczas gdy (-) powinien być do obudowy będzie skutkowało raczej zmniejszeniem obrotów. Przecież wówczas przez jedno uzwojenie wirnika prąd płynie w przeciwnym kierunku niż powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wówczas przez jedno uzwojenie wirnika prąd płynie w przeciwnym kierunku niż powinien.

 

a to zależy od tego na który z przewodów podamy "-" a na który "+"

Używam takiego silnika z zespołem przełączników, który umożliwia mi zmianę obrotów silnika i włączenia dla gęstych zasypów trybu "turbo" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.