Skocz do zawartości
bambo-5

Silnik od wycieraczek do mieszadła

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Udało mi się nabyć silnik od wycieraczek pochodzący od seat cordoba. Planuję go użyć jako napęd do mieszadła do kadzi zaciernej. Silnik wygląda tak jak na zdjęciu tutaj. Wychodzi z niego do kostki tylko czerwony i zielony kabel. Zasilanie ma być z przerobionego zasilacza atx i teeraz moje pytanie jako elektrycznego ignoranta jak to wszystko podłączyć żeby działało. W internetach znalazłem tylko informacje przy innych podobnych silniczkach że każdy z kabli odpowiada za jeden bieg a mase powinienem wyprowadzić z obudowy ale mało mi to objaśnia. Czyli któyś z tych kabli do +12 a do obudowy mam dolutować abel i podpiąć go pod GND?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kabel do obudowy się przykręca. Trzeba kupić złączkę oczkową i do nie przylutować GND z zasilacza. Te dwa kable to albo dwie prędkości albo jednym silnik jest zasilany na stałe a drugi tylko przez część obrotu osi. Podłączasz do nich plus z zasilacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest po prostu zasilanie + i - :) Uziemianie obudowy silnika na napięcie bezpieczne jakim jest 12V nie sensu. Co do prędkości to można to zrobić obniżając napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest po prostu

mylisz się, w autach nic nie jest proste ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupić trza bateryjkę 12v i sprawdzić... Też myślę że to nie będzie tak prozaicznie + i -. Raczej jak pisał JacekKocurek to różne biegi [silnik może mieć opornik w zespole] lub tryb ciągły i przerywany. Z tego co wyczytałem w internetach [znalazłem schematj ale nie do końca takiego modelu] to czerwony to 12v a zielony to delay [opóźnienie]. Cokolwiek to znaczy.

 

Jaką moc ma taki silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pewno to nie jest + i -, to bankowo. bo zasilacz daje +12 i GND. Co do mocy nie mam pojęcia ale z tego co czytałem na forum to wystarczająca. Podłączę zatem przy najbliższej okazji i zobacze jak to działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem ciekaw. Na dniach będę miał kilka podobnych silników i podłącza sie je jak napisałem. Tez maja kabelki zielony i czerwony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czerwony plus, zielony minus. Mam z vw z wyglądu identyczny. Grzeje się i zrobiłem mu chłodzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś połączyć zasilanie między kabelek a obudowę?W samochodzie bardzo często biegun ujemny jest z obudowy. 2x mniej kabelków trzeba. Dwa kable mogą być od różnych prędkości (dwie pary szczotek na komutatorze) a silnik podpięty do kabelków będzie się kręcił bo szczotki masy są zmostkowane albo jest tylko jedna, tyle, że efektywność silnika będzie niższa niż przy prawidłowym podpięciu (jedno z uzwojeń ma przeciwny do zamierzonego zwrot pola magnetycznego). Oczywiście to są tylko teoretyczne dywagacje i trzeba to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Usiadłem dziś do mojego silniczka. Jako, że nie zauwazyłem miejsca na obudowie do którego mógłbym wyprowadzić GND to podpiąłem zgodnie z tym co zostało napisane wyżej czyli czerwony pod +12v a zielony do GND i działa. gdy czerowny podłączam pod 5v zamiast 12 również działa tylko na wolniejszych obrotach co może być przydatne, czy jest to w jakiś sposób szkodliwe ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź podczas warzenia, to jest silnik prądu stałego na 12V, mniejsze napięcie to mniejsza moc. Jak stanie podczas mieszania to go po prostu spalisz. Silniki prądu zmiennego nie lubią zmian napięcia i tu potrzeba regulatora.

Edytowane przez GB...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście będe kombinował z tym reduktorem ale zawsze to dodatkowe koszty a i z elektroniki orłem nie jestem, raczej bliżej mi do kompletnej niewiedzy. Rozumiem mniejsze napiecie mniejsza moc ale jaka jest szansa/prawdopodobienstwo spalenia. przepraszam za może idiotyczne pytania ale kompletnie nie mam pojęcia co z czym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A on jest dobry ? Bo mi się wydaje że ma mało amperów . Przecież zasilacz od komputera podaje więcej Amorów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra to zamówie bo to nie duzy koszt ;) bo bałem się że bardziej cos takiego, a to już kilka złotych więcej :) i tu pod input mam podłączać oba kable (+12 i gnd) czy może tylko +12 a gnd bezpośrednio może pozostać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czerwony plus, zielony minus. Mam z vw z wyglądu identyczny. Grzeje się i zrobiłem mu chłodzenie.

 

 

 

Mam takie niemiłe wrażenie, że ktoś tu kogoś (nieświadomie) w błąd wprowadza.

W dużej części tego typu silników minus (-) jest podłączony do obudowy.

Wystarczy zmierzyć rezystancję pomiędzy dowolnym kabelkiem a obudową. Jeśli nie ma przerwy to minus jest właśnie na obudowie.

Przewody czerwony i zielony to w przypadku silników z przednich wycieraczek z reguły I i II bieg czyli obroty wolniejsze i szybsze.

 

Oczywiście można podłączyć zasilanie pomiędzy te przewody, ale skutkuje to b. dużymi obrotami i dużym nagrzewaniem się silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście można podłączyć zasilanie pomiędzy te przewody, ale skutkuje to b. dużymi obrotami i dużym nagrzewaniem się silnika.

Pomiędzy tzn. gdzie? Przydałyby mi się większe obroty do śrutownika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy tzn. gdzie?

pomiędzy czerwony i zielony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że nie testowałem ale wydaje mi się, że podłączenie (+) i (-) do kabelków podczas gdy (-) powinien być do obudowy będzie skutkowało raczej zmniejszeniem obrotów. Przecież wówczas przez jedno uzwojenie wirnika prąd płynie w przeciwnym kierunku niż powinien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież wówczas przez jedno uzwojenie wirnika prąd płynie w przeciwnym kierunku niż powinien.

 

a to zależy od tego na który z przewodów podamy "-" a na który "+"

Używam takiego silnika z zespołem przełączników, który umożliwia mi zmianę obrotów silnika i włączenia dla gęstych zasypów trybu "turbo" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×