Jump to content
korzen16

Zadanie

Recommended Posts

Zadanie z II klasy podstawówki. Proszę o podanie wyniku i sposobu rozwiązani. Ja niestety poległem (wszystkie studia mogę sobie wsadzić) :P. Nie byłem w stanie rozwiązać tego zadania (nie chodzi tu oczywiście o liczenie w różnych kombinacjach, ale podanie schematu rozwiązania tego zadania)

 

Na łące pasą się konie i kaczki. Jest 5 głów i 16 nóg. Podaj ile jest koni i kaczek. Pamiętajcie, że jest to zadanie dla drugoklasisty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzy konie = 12 nóg

Dwie kaczki = 4 nogi.

12 + 4 = 16 nóg

trzy konie + dwie kaczki = 5 głów

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 konie i dwie kaczki. Schematu nie mam. Dopasowane :) Mój syn nie miał tego zadania. Widocznie inny podręcznik.

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzy konie = 12 nóg

Dwie kaczki = 4 nogi.

12 + 4 = 16 nóg

trzy konie + dwie kaczki = 5 głów

To jest kombinowanie - z jakiego wzoru/schematu skorzystałeś??

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest kombinowanie - z jakiego wzoru/schematu skorzystałeś??

a*b oraz a+b, gdzie a i b należą do zbioru liczb naturalnych.

Edited by Szinek

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 konie i dwie kaczki. Schematu nie mam. Dopasowane :) Mój syn nie miał tego zadania. Widocznie inny podręcznik.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Rozwiązanie jest tak proste i jednocześnie genialne. Oczywiście moja pierwsza myśl to układ równań z dwiema niewiadomymi, no ale to drugoklasiści więc klapa. W klasie, prawidłowe rozwiązanie podało troje dzieci - moja siostrzenica - wykombinowała, jakaś dziewczynka i chłopiec, który podał rozwiązanie graficzne zadania - szacun dla jego inteligencji.

Edited by korzen16

Share this post


Link to post
Share on other sites

a*b oraz a+b, gdzie a i b należą do zbioru liczb naturalnych.

Te dzieciaki nie mają jeszcze mnożenia (dzielenia też), na razie dodawanie i odejmowanie :P

Edited by korzen16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpowiem, że należało przedstawić rozwiązanie graficzne i powiedzieć jak się do niego doszło

Edited by korzen16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym narysował 5 głów i do każdej głowy po 2 nogi.

Pozostałe nogi parami bym dorysowywał do głów i tak by mi wyszedł wynik. Oczywiście myśląc jak drugoklasista.

Pierwsza myśl to był układ równań ale później do mnie dotarło, że może chodzić o 2 klasę podstawówki a nie LO :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamy zwycięscę :okey:.

Mnie niestety przerosło to zadanie, jak również moża LP, szwagierkę i szwagra. Nasza wiedza nas zaślepiła. W ruch poszły całki, różniczki i układy równań z pięcioma niewiadomymi - wszystko na nić. Ośmiolatek nas pokonał :/

 

PS na początku pisałem, że zadanie z II klasy podstawówki

Edited by korzen16

Share this post


Link to post
Share on other sites

W drugiej klasie mają już mnożenie. Mam syna w drugiej klasie i ma sprawdziany z mnożenia.

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja szwagierka mówiła mi, że u niej jeszcze nie było :/. Ja mam na stanie "zerówkowca" więc się na razie kiepsko orientuję w programie szkolnym

Share this post


Link to post
Share on other sites

sposób rozwiązania bardziej podchodzi po plastyke niż matematykę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graficznie- hm -> ustawiamy konia z kaczką w pary i dodajemy nogi i głowy czyli pierwsza para - 6 nóg i 2 głowy, dwie pary - 12 nóg i 4 głowy i zostaje nam głowa szt. 1 i 4 nogi czyli koń na rysunku widać ile czego jest.

Bardzo fajne zadanie zmusza do wytężenia wyobraźni.

 

To jak już bawimy się w zadania to taki prosty przykład:

Cegła waży 2 kg i pół cegły. Ile waży cegła :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To układ 2 równań z dwiema niewiadomymi

 

Wychodząc od definicji konia 4 nogi jeden łeb i kaczki dwie nogi i jeden łeb mamy

Oraz ilości lbow i nóg

 

x+y=5

i

2x+y=8

 

x liczba koni, y kaczek

 

Dalej prosto wychodzi x=3 i y=2

 

Dziecko w 2klasie nie zna układu równań wiec ono powinno iteracyjne jeśli będzie jeden kon to czy jest za dużo czy za malo. I tak upycha się konie do skutku a później kaczkami.

Ewentualnie od pięciu koni w dol

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerabiam takie ułamki co jakiś czas (2~3 razy/mc), pytanie tylko czy ma to rozwiązać uczeń 2 klasy czy stary 41-letni uczeń(GB), ech, kurde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podbijam temat bo jest kolejne zadanie dla drugoklasisty.

W zdaniu znajdź nazwy dwóch ptaków, jednego znaleźliśmy, drugiego za nic nie mogę.

 

Nagle z lasu wybiegło kosmate zwierzę

 

Gdzie drugi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie o to chodzi, że nie daje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daje, chodzi o poprawne pisanie sms po polskiemu przez dzieci. Odp to -sokoł-, niestety jest znak specjalny i trzeba za 2 chyba esy zapłacić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu nie chodzi o żadne smsy i pisanie wspak. Mają być dwie nazwy ptaków. Z odpowiednimi znakami. To zadanie z podręcznika dla II klasy podstawówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.