Jump to content
bulq

Gar emaliowany lekko przyrdzewiały

Recommended Posts

zależy jak duże sa ubytki w emalii. Ja warze w takim garnku w którym są niewielkie ubytki i wszystko jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Jeżeli nie masz innego, to warz spokojnie w tym przyrdzewiałym...

Brzeczka to nie zajzajer i wiele żelaza nie wypłucze...

A żelazo jest zdrowe...

 

Tylko nie szoruj go papierem ściernym bo sprawę pogorszysz...

 

pozdr. Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz jeszcze ocynować miejsca gdzie rdzewieje, cyna oczywiście do lutowania rurek miedzianych wody pitnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko kwestia rozsądku. Jeżeli tylko kilka obić wielkości, powiedzmy monety, to nie zwracaj na to uwagi i korzystaj. Jak większe - to tylko kwestia Twojej motywacji ;) . Ja, zwykle staram się wychodzić z założenia, że więcej się nauczę knocąc coś przez nie do końca idealny sprzęt niż tracąc czas i kasę na zdobywanie funkiel-cud-ideału. Pamiętam też, że jakieś 20 lat temu, mój brat robił piwo w domu na słodzie i chmielu przeszmuglowanym z browaru piastowskiego. Zacierał i chmielił w garnku ... aluminiowym. Piwo było naprawdę dobre. Myślę, że na pytanie "Czy mogę warzyć w garnku aluminiowym ?" kilka osób na tym forum mogłoby dostać wylewu :lol: . Pozdrawiam w oczekiwaniu na me ... pierwsze drożdże.

 

Cynowania bym nie polecał. Na taką stal potrzeba zastosować dosyć agresywny topnik. Bardziej bym się bał resztek topnika, niż tej odrobiny tlenku żelaza.

Edited by kedar33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cynowania bym nie polecał. Na taką stal potrzeba zastosować dosyć agresywny topnik. Bardziej bym się bał resztek topnika, niż tej odrobiny tlenku żelaza.

Wiesz to z doświadczenia, teorii czy są to tylko przypuszczenia?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cynowania bym nie polecał. Na taką stal potrzeba zastosować dosyć agresywny topnik. Bardziej bym się bał resztek topnika, niż tej odrobiny tlenku żelaza.

Wiesz to z doświadczenia, teorii czy są to tylko przypuszczenia?.

Masz rację Mateos. Nie doprecyzowałem. Tak, trochę lutowałem, choć tylko "na miękko". Do stali potrzeba co najmniej kwasu solnego, ewentualnie specjalnego topnika. Lutuje się stosunkowo ciężko, szczególnie na zanieczyszczonych, "powżerowych" powierzchniach. Nie mówię, że to niewykonalne czy szczególnie szkodliwe w późniejszym użytkowaniu. Po prostu, moim zdaniem, skórka nie warta wyprawki. Jeszcze, żeby to było naczynie stalowe, cynowane i chodziło o naprawę powłoki. Robiło się tak z kanami na mleko. Myślę, że lepiej spróbować raz na tym co się ma, zobaczyć czy nie ma jakiś problemów i w tym czasie szukać lepszego gara.

Edited by kedar33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do garnków emaliowanych wanien, brodzików, można kupić specjalne zaprawki. Ale jak tam już było cynowanie i cholera wie co jeszcze to nie wiadomo czy złapie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.