Jump to content
Sign in to follow this  
Qbasek

Ocena skladników

Recommended Posts

Witam,

Mój pierwszy post na forum.

 

Przechodząc do tematu. Pierwszą warkę z brewkita właśnie zlałem na cichą. W oczekiwaniu na garnek do zacierania postanowiłem uwarzyć coś z ekstraktów niechmielonych z chmieleniem w 10l garnku. Pytanie mam takie, czy jest sens warzyć z poniższego zestawu czy lepiej go jakoś zmodyfikować:

 

-1,7 kg pszeniczny płynny ekstrakt słodowy WES

-1,2 kg jasny płynny ekstrakt słodowy WES

-0,5 kg bursztynowy płynny ekstrakt słodowy

-drożdże Fermentis S-33 (jeśli bardzo nie pasują to mam też Fermentis US-05)

-do chmielenia mam dostępne trzy granulaty: Saaz, Triskel, Strisselspalt ( tutaj prosił bym o jakąś podpowiedź , myślałem o użyciu Saaz oraz Strisselspalt + coś na cichą?)

-mam też curacao, skórkę pomarańczy, kolendrę ale nie wiem co i jak najlepiej dodać. Na tę chwilę myślę o 20g skórki pomarańczy i 10g curacao na ostatnie 10min chmielenia.

-Jeśli była by taka potrzeba to mam jeszcze 200g cukru kandyzowanego białego.

-całości chce uzyskać 20l

 

 

Proszę o rady.

Pozdrawiam Kuba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki, wiec chciałem celować w coś podobnego do Hoegardena Grand Cru. Ale nie wiem czy to nie jest bardziej skomponowane w kierunku Saison.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sklepie polecono mi Wyeast Saison, zastanawiałem się jeszcze nad czymś z Saccharolicius (B001, B004 ?)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to bardziej jest mocniejszy witbier (imperialny witbier),bardziej coś w rodzaju viva la wita niż z Pinty niż saison.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to bardziej jest mocniejszy witbier (imperialny witbier),bardziej coś w rodzaju viva la wita niż z Pinty niż saison.

 

 

Czyli zostac przy S-33 (analogicznie do składu pinty)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomato

Nie polecam wysokich temperatur na s33.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to bardziej jest mocniejszy witbier (imperialny witbier),bardziej coś w rodzaju viva la wita niż z Pinty niż saison.

 

 

Czyli zostac przy S-33 (analogicznie do składu pinty)?

wybrałbym raczej coś dedykowanego dla witbiera np.brewferm blanche, czy coś z płynnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki wielkie.

 

Z drożdżami powinienem już sobie poradzić. Jeszcze musze troche doczytać o chmieleniu. Wyznaczyć sobie BLG. I wtedy można startować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do powyższych składników dołożyłem 4g swieżo tłuczonej kolendry na ostatnie 5 minut gotowania.No i dodalem cukier kandyzowany. Za waszymi radami zmieniłem drożdże i do fermentora poszły Belgian Ale Yeast WLP550, ładnie zaczeły pracować po około 6h wytwarzając obfitą czape z piany (jakies 15cm). Przez pierwsze 4 dni pracowały w temperaturze 23-24 celcjuszy a teraz piwo ma 19 stopni. Po tygodniu z 13BLG drożdże zeszły do 3BLG jutro jeszcze ponowie pomiar i jesli nic sie nie zmieni to zlewam na 10 dni na cichą. Próbowane dzisiaj zielone piwo smakuje dość wytrawnie, wydaje mi sie że fajnie czuć pomarańcze oraz kolendre.

 

Mam pytanie jak traktować to piwo, tzn ile surowca do refermentacji i jak długo leżakować. Czy potraktować to jak jakies belgijskie Ale, Saison? Czy może nagazować bardziej w kierunku witbiera i cieszyć sie nim juz w maju?

Edited by Qbasek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.