Jump to content
azbest

Jak to sensownie nachmielić?

Recommended Posts

Planuje na jutro taką warkę, coś w podobnego do Rye IPA

 

Zasyp:

  • 5 kg Pale Ale
  • 1,2 kg płatków żytnich
  • 0,4 kg crystal 150

drożdże US-05

 

Mam do dyspozycji 100 g Simcoe i 100 g Mosaic. Nie mam doświadczenia w chmieleniu takich piw dlatego pytam jak to sensownie nachmielić :) Do wykorzystania jest cały chmiel. Proszę o propozycje i z góry dzięki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz całość do zużycia na jedną warkę to ja bym wymieszał cały chmiel i dodawał w równych ilościach przez cały czas warzenia. Coś jak 90' IPA z DogfishHead.

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 gram przez 60 minut daje około 30 gram miksu co 10 minut.

Na cichą dokupisz czwartą część tego i będziesz miał siekiero-bombę ;)

edit: dla około 20 litrowej warki BT pokazuje ok. 180 IBU, matko...

edit2: a serio 10 gram mieszanki co 10 minut plus na wyłączenie palnika wydaje się dawać solidną ale nie morderczą goryczkę. Część (połowę?) tego co zostanie na cichą i powinno być git.

Edited by zasada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no. Wystarczy 100g do kotła i 100g na cichą, tak będzie kopało dupę aromatem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba zrobię to tak:

 

60' - 20g Simcoe + 20g Mosaic

15' - 15g Simcoe + 15g Mosaic

0' - 15g Simcoe + 15g Mosaic

na cichą po 50 każdego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze, pewnie będzie dobrze, ale mi chodzi po głowie, że dodawanie mniej a częściej daje lepszy efekt. Jak na razie robiłem to tylko raz, ale z dobrym skutkiem. Jak nie teraz, to może następnym razem spróbuj dodawać co 10 minut i zobaczysz czy a jeśli tak to jaka jest różnica. Mhm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.