Skocz do zawartości

Irish Stout.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Póki co jestem jedynie kandydatem na piwowara. Od kilku dni studiuję fora, zbieram informacje i wyszukuję urządzonka. Pozwoliłem sobie jednak założyć ten temat, aby raz, a dobrze rozwiać swoje wątpliwości. Ze względów sentymentalnych postanowiłem, że pierwszym piwem, jakie poddam próbie produkcji będzie Irish Stout od Pana Thomasa Coopersa.

 

Potrzebuję, abyście moi drodzy pomogli mi odpowiedzieć sobie na dwa pytania. Zaznaczę z góry, że nie chciałbym absolutnie jechać 'po kosztach', aczkolwiek też nie sięgając jeszcze na te najwyższe półki.

 

Pierwsze pytanie dotyczy ekstraktu słodowego - dodać jasny czy ciemny?

 

Drugie pytanie dotyczy drożdży - nie chciałbym użyć zestawowych. I w związku z tym jakie inne możecie mi polecić?

 

Za odpowiedzi będę niezmiernie wdzięczny. Raz jeszcze witam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz ambitniej podejść do tematu, to może od razu spróbować zrobić piwo z ekstraktów. Czasowo ci wyjdzie 2 godziniki dłużej, a efekt jest podobno niewymierny (takie opinie krążą wśród bardziej doświadczonych piwowarów). Finansowo też korzystniej, bo pucha coopers + ekstrakt + drożdże wyjdą drożej niż np taki zestaw:

http://www.browar.bi...ry_stout_12_blg

lub trochę droższy

http://www.browamato...3249&sortuj=kod

 

Jedyny wydatek to garnek 30 l (koszt na allegro ok 100 zł), choć podobno nie ma problemów by robić w mniejszym. No i wypada mieć drugi fermentor (ale do puszek pewnie już też masz). Ja zrobiłem dwie puchy- trzecia warka poszła już z ekstraktów i na prawdę nie jest to jakoś skomplikowane (wszystko jest w wiki, a różnica polega tylko de facto na gotowaniu i chłodzeniu i jednym przelaniu więcej).