Skocz do zawartości

Początkujący piwowar potrzebuje pomocy - pierwsze zacieranie


Gorst

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem początkującym piwowarem, do tej pory zrobiłem jedną warkę 5l. Jutro zamierzam nastawić 15l i tu właśnie jest pewien problem.

 

Dysponuję garnkiem o pojemności 10l (w sumie więcej niż 8 lepiej nie nalewać, bo wykipi).

 

 

 

Biorę się za lekko zmodyfikowany przepis http://www.piwo.org/receptury/full-aroma-hops/.

 

I teraz pytania:

 

 

1. Mogę zacierać w 8l wody używając proporcji na 10l po czym wysładzać do 15l?

 

2. Dodatkowo - jak można domowym sposobem przeprowadzić próbę jodową? Jak można ją pominąć?

 

3. Czy filtrowanie tetrowe pieluchy to dobry pomysł? Jak można inaczej?

 

4. Czy dodatkowe chmielenie na zimno w fermentorze może zakazić brzeczkę?

 

 

Bardzo bym prosił o w miarę szybką odpowiedź, gdyż już jutro chciałbym się za wszystko zabrać, z góry dziękuję. :)

 

 

dori

Edit - uszczegółowienie tematu

Edytowane przez dori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem początkującym piwowarem, do tej pory zrobiłem jedną warkę 5l. Jutro zamierzam nastawić 15l i tu właśnie jest pewien problem.

 

Dysponuję garnkiem o pojemności 10l (w sumie więcej niż 8 lepiej nie nalewać, bo wykipi).

 

 

 

Biorę się za lekko zmodyfikowany przepis http://www.piwo.org/receptury/full-aroma-hops/.

 

I teraz pytania:

 

 

1. Mogę zacierać w 8l wody używając proporcji na 10l po czym wysładzać do 15l?

 

2. Dodatkowo - jak można domowym sposobem przeprowadzić próbę jodową? Jak można ją pominąć?

 

3. Czy filtrowanie tetrowe pieluchy to dobry pomysł? Jak można inaczej?

 

4. Czy dodatkowe chmielenie na zimno w fermentorze może zakazić brzeczkę?

 

 

Bardzo bym prosił o w miarę szybką odpowiedź, gdyż już jutro chciałbym się za wszystko zabrać, z góry dziękuję. :)

1. proporcja woda/słod w tym przypadku nie jest az tak istotna

2. kupić jodynę w aptece za 2pln i zrobić próbę jodową ;-)