Jump to content
Sign in to follow this  
gradagala

dzień darmowej dostawy 2013

Recommended Posts

Nie każdy może sobie pozwolić na dzień w plecy.

 

Bardzo krótkowzroczna opinia. Wątpie, aby takie CP czy Piwoszarnia nie zyskały na tej promocji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy zyskały czy nie tego się nie dowiemy :)

W naszych realiach, jeżeli ktoś sprzedaje znane nam produkty dla piwowarów i ma dużo klientów (lub ich stałą ilość), to taka akcja to strzał w kolano.

 

ps: Aby przekaz był jasny :). Chwalę te które to uruchomiły (choć nie korzystałem), ale zwłaszcza bronię sklepów które w akcji nie uczestniczyły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja się na haczyk złapałem i zamówiłem czyli trochę jednak działa :) Moim zdaniem to dobry pomysł, wszyscy z sytuacji powinni być zadowoleni, sklepy większy utarg, klienci taniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

też zamówiłem. miałem kilka pierdół za ok 40zł, nie czekałem więc na nagromadzenie się ich (i skorzystanie pewnie z innego sklepu) tylko zamówiłem z CP. Gdyby nie to pewnie bym u nich nic nie zamówił :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja muszę bardzo pochwalić CP, bo akurat w tamtym tygodniu zrobiłem zamówienie, ale jeszcze go nie opłaciłem. Czyli zasadniczo poza promocją. Skontaktowałem się, zapłaciłem 2 grudnia i skorzystałem. Dodatkowa uprzejmość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego, że się to po prostu nie opłaca (patrząc z punktu widzenia sprzedawcy). Pewnie, można sobie na to pozwolić jak np. dystrybutor wysyła Ci za free produkty bezpośrednio do klienta, sprzedajesz lekkie rzeczy (jak etykiety) albo masz mega umowę z przewoźnikiem. Przesiedziałem z excelem owego czasu mocno nad typowymi koszykami i zwykle wychodziło się na minimalnym zysku lub w najlepszym przypadku na zero. Przy słodach na worki 25kg prawie zawsze wtopa. Może się coś zmieniło, ale wątpię.

Edited by elroy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcja wyrosła, przynajmniej w Polsce z handlu przedmikołajkowego, głównie zabawek i gadżetów, które można dać na "mikołajki". Piwowarstwo domowe słabo się wpisuje w ten model, choć sam kiedyś dostałem śrutownik na prezent (ale nie a mikołajki). Brylują duże sieci, które mają podpisane korzystne umowy na dostawę. Skoro C&A może wysyłać za darmo z Niemiec i jeszcze zwrot jest gratis (już do polskiej centrali), towarów przecenionych, w niższych cenach niż w tradycyjnym sklepie to jednak się opłaca. Zależy komu...

Edited by e-prezes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie się nie chciało zamawiać 'darmowej dostawy'. Dodam, że dla sensu i przyzwoitości gdybym zamawiał to 50zł lub więcej. Tyle w temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drążąc temat: czy na pewno akcja nie opłacalna? Mój przypadek: zamówiłem za 180 zł. Firmy które dużo wysyłają mogą wynegocjować kuriera za 10-12 zł. Teraz pytanie, jaki ma narzut cenowy sklep internetowy? Jeśli 10%, a sądzę, że nie mniej (raczej więcej), to są do przodu.

 

Zakładając, że większość osób zrobi zakupy na zapas (skoro jest okazja) i z tego powodu zakupi więcej, niż mniej, to sklep może wyjść na tym całkiem nieźle. Z pewnością trafią się tacy, którzy zamówią za 20 zł, ale raczej obstawiam mniejszość. Zakupy moje i mi podobnych pokryją straty. Chwyt marketingowy pt. okazja=kup więcej, powinien zadziałać.

 

Dochodzi też istotna kwestia dużego obrotu, czyli tzw. wietrzenie magazynu, co jest przez sklepy pożądane i chętnie na to pójdą nawet za cenę minimalnego zarobku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

 

Kilka postów wszcześniej był przykład ze ktoś zrobił zakupy za 40 zł. Jesli marża jest 10%. To sklep zarobił na nim 4 zł. Nawet nie ma na list polecony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie, ilu klientów za 40 zł, a ilu za 180? Chyba tylko sklepy wiedzą.

 

Z tą marżą to strzeliłem, zupełnie się nie orientuję jaką mają.

Edited by ponury fermentaThor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj, nie wiem co prawda jaką marżę mają internetowe sklepy dla piwowarów, ale te "normalne" sklepy częstokroć mają marże przekraczające 100%, a bywa, że i 200%. Sam trochę sprzedaję różne rzeczy i poniżej 40% zysku nie schodzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Z tą marżą to strzeliłem, zupełnie się nie orientuję jaką mają.

 

Ja tez nie mam bladego pojęcia. Myślę że tego sie nie dowiemy. A wsztskie przypuszczenia możemy sobie wsadzić ... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sklepy częstokroć mają marże przekraczające 100%, a bywa, że i 200%.

 

Ciężka sprawa :)

 

Narzut

[(Cs-Cz)/Cz]*100%= narzut [%]

 

Marża

[(Cs-Cz)/Cs] *100%= marża [%]

 

Ale nie ważne. Nie zaglądajmy nikomu do portfelów, bo nie o to chodzi :) Ja po prostu zasugerowałem, że przy tym określonym piwowarskim asortymencie ma to niski sens. Ale to tylko i wyłącznie moje zdanie. Każdy jest sterem na swoim firmowym okręcie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cześć :)

Ale to tylko i wyłącznie moje zdanie

Nie tylko Twoje. Ile mamy sklepów internetowych dla piwowarów? Ile weszło w ten biznes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skusiłem się wczoraj na zakupy w CP ze względu na darmową wysyłkę. Byłem wierny BA ale po ostatnich problemach ( długo czekałem na wysyłkę, a jestem przyzwyczajony z racjiz iż często kupuję w sieci, że paczki zostają wysłane w ciągu 1-2 dni ) stwierdziłem, że będę szukał innego sklepu.

 

Gdyby nie ta wysyłka pewnie w przyszłości kupiłbym w innym sklepie. Z tym, że miałem zamiar zakupić raptem jeden zestaw a zamówiłem 2 i jeszcze jakieś gadżety. Zapłaciłem nieco ponad 100zł. Myślę, że nawet jeśli w tym konkretnym dniu sklep nie zarobi, może odnieść spory sukces i jest to dość ciekawa reklama. Tego niestety nie da się przeliczyć ilu takich klientów jak ja, którzy zamówili "przy okazji" zostanie na dłużej. Nasz rynek jest specyficzny i nie za duży ale wydaje mi się, że jest to dość ciekawy pomysł i może przynieść sporo dobrego obu stronom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To prawda, że tacy jak ja (zamówienie za ok 40zł) mogą być słabym zarobkiem dla sklepu (i tak próbowałem podnieść zamówienie, żeby nie być sępem). Ale podczas tego dnia przewertowałem pierwszy raz od dłuższego czasu (chyba w CP raz zamawiałem pół roku temu) ofertę sklepu - i parę rzeczy mnie zainteresowało. Tak samo jak szybkość dostawy (dzień po zamówieniu - dostawa). To przy BA bajka. Sklep zyskał klienta który z dużym prawdopodobieństwem wróci; a przynajmniej rozważy duże zamówienie w tym sklepie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myślę, że nie chodzi o to, żeby sklepy dodatkowo zarobiły w tym dniu, ale o to, żeby złapać potencjalnych nowych stałych klientów i dodatkowo pozbyć się trochę asortymentu, którego normalnie ktoś mógłby nie zamówić ze względu na wysyłkę. a w ogóle, to nie ma co się za bardzo rozwodzić nad tym czy sklep ma zysk czy straty z tytułu darmowej wysyłki. zdecydowali się na taki ruch? to OK, trzeba korzystać i czekać na szybką i DARMOWĄ przesyłkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.