Jump to content
Sign in to follow this  
vald

Montaż mieszadła na wale silnika

Recommended Posts

Cześć,

 

Skończyły mi się pomysły więc poproszę Was o pomoc - mam silnik do mieszadła, o taki:

 

test.jpg

 

 

Jak widać wał ma gwint wewnętrzny, rozmiar to M4. Pytanie - w jaki sposób wykonać pręt mieszadła, żeby dało się go połączyć z wałem silnika (najlepiej tak, aby dało się je łatwo rozłączać).

 

Czytałem wątek na forum gdzie proponowano tuleję rozporową, ale nie udaje mi się znaleźć takich dla gwintu M4, a poza tym tuleja pod M4 będzie miała bardzo małą średnice, a co za tym idzie chyba nie da się jej zamocować w rurze mieszadła o np. średnicy 10-15mm (bo taką planuję zrobić).

 

Myślałem, że może jest coś jak przejściówka (redukcja?) z M4 na np. M6 lub M8, wtedy są to prawie 2x większe średnice i mógłbym wtedy w taki gwint wkręcić pręt a z drugiej strony ten sam pręt wkręcić w tuleję rozporową mocując go w rurze mieszadła?

 

Ogólnie problem leży w tym, że ten gwint jest taki mały, a chciałbym mieć nieco większą (tak ze 2x) średnicę rury/pręta mieszadła, żeby było bardziej solidne - nie mam zupełnie pomysłu jakich przejściówek lub rozwiązań użyć w celu osadzenia na tym wale rury ze stali nierdzewnej o średnicy 10-15mm.

Edited by vald

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie możesz tego otworu rozwiercić i nagwintować np M6?

 

Albo z tego co widzę, to powierzchnia zewnętrzna wału jest cylindryczna z wypłaszczeniem. Możesz dobrać rurę o średnicy równej średnicy wału, wywiercić z boku otwór, nagwintować i wkręcić śrubę tak aby trafiła na to wypłaszczenie. Wtedy w miarę stabilnie by się to trzymało razem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co byś nie zrobił i tak ta śruba M4 będzie "najsłabszym ogniwem" :(

Szedłbym raczej w stronę domontowania/dospawania do osi mieszadła śruby M4, ale w taki sposób, aby w całości wkręcała się do osi silnika.

 

Edit: bart3q był szybszy ;)

Pomysł wyżej też niezły.

Edited by Dr2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

 

Załączam małą i nieudolną grafikę.

Takie połączenie jest mało dokładne i stabilne, natomiast niesie za sobą łatwość wykonania. W późniejszej konstrukcji podstawy pod silnik mieszadła uwzględnij łożysko ślizgowe z kawałka teflonu i nie będzie bicia na boki.

post-739-0-77395000-1384483709_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam z VW podobny, też miałem problem, tam jest gwint może z 5mm długości. Zamiast jednego wałka wstawiłem dwa. Zrobię fotki i wieczorem z komputera wrzucę tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wywalić ten silnik i kupić na szrocie silnik od wycieraczek z gwintem M8 na wałku - koszt kilkanaście zł - na koniec wałka mieszadła dospawać wysoką nakrętkę M8 - około 4-5 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzysztoń a mam do Ciebie takie pytanie czym ciołeś pleksi?

Ciąłem wyrzynarką. Później pilnik i papier ścierny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.