Skocz do zawartości

Jak dobierac składniki do piwa...


adi86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy w temacie (pewnie jak widać po moim pierwszym poście :) ). Poczytałem trochę literatury, pooglądałem sporo filmików na YT odnośnie wazenia piwa itp (głównie te z kanału Tomka Kopyry), jednak cały czas nurtuje mnie jedno pytanie jak dobierać składniki do piwa? Chodzi mi o to jak i jaki wybrać słód? Jaki słód jakie smaki daje? Słody zapewne można mieszać ale czy dowolnie? Podobne pytania nurtują mnie odnośnie chmielu. Są może w necie jakieś dobre artykuły/filmy poruszające takie kwestie? A być może któryś z szanownych piwowarów będzie mógł mnie wspomóc swoją wiedzą?

 

BTW.

 

Planuję zrobić swoje pierwsze piwo z gotowych ekstraktów, bez zacierania, czy to dobry pomysł? Czy od razu zacząć od zacierania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję zrobić swoje pierwsze piwo z gotowych ekstraktów, bez zacierania, czy to dobry pomysł? Czy od razu zacząć od zacierania?

Nie ma na to jednej odpowiedzi. Większość poleca najpierw brew-kity. Moim zdaniem nie ma co marnować na to czasu, jeśli jesteś pewny że chcesz warzyć to zacieraj.

 

Co do składników to polecam zacząć od kupowania gotowych zestawów surowców. Sklepy oferują całą masę takich zestawów do prawie każdego typu piwa. Możesz również posiłkować się recepturami wklejanymi przez innych użytkowników forum - znajdziesz je w działach Receptury i Zapiski piwowarów domowych. Z czasem nabierzesz wiedzy i sam zaczniesz układać własne receptury.

 

Opisy różnych słodów, drożdży i chmieli można znaleźć na forum i na wiki, ale nie ma to jak własna praktyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma na to jednej odpowiedzi. Większość poleca najpierw brew-kity. Moim zdaniem nie ma co marnować na to czasu, jeśli jesteś pewny że chcesz warzyć to zacieraj.