Jump to content
grzebien

Silnik od pralki - pomoc w podłączeniu

Recommended Posts

Witam!

Chciałbym wykorzystać silnik od pralki Mastercook PTE-1036 jako napęd śrutownika, ale jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o prąd. Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów byłby w stanie pomóc i napisać co do jakiego koloru przewodu podłączyć?

Z góry dzięki za pomoc.Pozdrawiam

Łukasz

post-4348-0-34474000-1375205809_thumb.jpgpost-4348-0-76652300-1375205814_thumb.jpgpost-4348-0-92239700-1375205818_thumb.jpg

Nie jestem specem od pralek, ale o ile mi wiadomo jeśli nie zastosujesz sterowania tacho (2 kabelki w kostce - pewnie pomarańczowe) to silnik będzie pracował na max obrotach - trochę szybko:) Będziesz musiał tak dopracować konstrukcję śrutownika, aby nie było najmniejszego bicia.

2 kabelki idą do szczotek - musisz zidentyfikować które, 2 do uzwojeń stojana - również musisz to wiedzieć, 1 (pewnie czarny) to zero. Również musiałbyś wiedzieć czy uzwojenia stojana nie są ze sobą połączone.

Najlepiej jak pójdziesz do serwisu pralek, lodówek. Ścieme dasz, że do szlifowawania kamieniem noży itp w domu, za piwo majster Ci uruchomi (weź kabel). Ręce Cię bolą? Czy dużo śrutujesz? Czy kombinujesz?

Tzn silnik będzie napędzał, za pomocą paska, koło pasowe od pralki, osadzone na łożysku i to dopiero będzie szło do ślimaka śrutownika.Z tego co posprawdzałem w googlach to moim zdaniem 2 kabelki które idą do szczotek to czarny i czerwony, do stojana niebieski i zielony, ale nie wiem czy są połączone i 2 żółte które idą na sam tył silnika ale nie wiem gdzie, bo się na tyle nie znam no i nie wiem co z tym zerem..Nie wiem może spróbuję podłączyć pod te żółte.. Może nie będzie tak szybko kręcić przez to koło..

Dzięki za info i pozdrawiam.

Z tego co piszesz żółte idą pewnie pod tacho.