Jump to content
Guest franc

Wiercenie

Recommended Posts

Guest franc

Miałem zamiar dzisiaj wykonać otwory w moich kegach które to mają być hermsem.

No i co ?! Psinco nie umię wywiercić otworu !

Nawierciłem pierw fi 8 potem miałem zamiar wywiercić fi 21 pod armaturę 1/2 cala.

Ale nie udało się trójkąty wychodzą, wiertło luzuje się w wiertarce i tyle z tego jest.

Użyłem zwykłych wierteł.

Czy ma ktoś jakieś sposoby?Pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nierdzewka to niewdzięczny materiał.

Proponuję poszukać warsztatu to za kilkanaście zł zrobią co trzeba. A tak tylko popalisz wiertła ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.profitech...niki-do-blachy/

 

drogie ale bajka

 

Używam tego przy robieniu dziur na lampki i przyciski w rozdzielniach elektrycznych. Daje radę przy blachach nawet grubości 4 mm. Cena spora ale kupując można później sprzedać następnemu za kilka złotych taniej.

 

Edit: Baj dy łej na otwór pół cala wiercić trzeba chyba na 22,5mm?

Edited by marcin_l85

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest franc

I dalej nic palą się nawet wiertła stożkowe rzekomo tytanowe.

Czy możecie mi polecić kogoś kto wykona mi te otwory ?

Oczywiście ktoś z Katowic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakie obroty ma wiertarka? Musi iść bardzo wolno, zobaczysz, że wiertła zupełnie inaczej zbierają metal.

Ja jednym wiertłem nawierciłem sporo dziur w kegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do wiercenia w nierdzewce stosowane wiertła kobaltowe , mają w oznaczeniu symbol "Co" , dostępne w każdym średnio zaopatrzonym sklepie , obroty wiercenia dobierane w zależności od średnicy , generalnie zgadzam się z przedmówcami że nie są zbyt wysokie . Rozwiercanie otworów to zły pomysł , lepiej punktować i wiercić bezpośrednio , dłużej wytrzyma wiertło i na pewno lepiej wywierci się .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Że o smarowaniu nie wspomnę, do wiercenia nierdzewki są specjalne smary, najlepsze moim zdaniem to te na bazie łoju wołowego, ale coś słabo z nimi w handlu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herbata z cukrem dużo cukru - ulepek / łój z grafitem/jak masz trójkąt to wiercić przez szmatę - trochę karkołomne ale niweluje w dużym stopniu drgania.

No i przede wszystkim zamontuj wszystko sztywno wiertarka i przedmiot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastawne rozwiertaki też by załatwiły sprawę. Trochę by to było żmudna robota ale do wykonania.

Jak masz więcej otworów jeszcze nie zaczętych nawierć małym wiertłem na obwodzie ( nie przekraczając linii )

wytnij przecinakiem albo wyrzynarką i pilnikiem pod wymiar lub palcowym kamieniem do szlifowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.