Skocz do zawartości
jamwnukers

fałszywe dno z siatki kwasoodpornej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy ktokolwiek próbował robić fałszywe dno z siatek ze stali nierdzewnej? Na przykład takich dostępnych tutaj: http://www.tkanmet.pl/4.html, czy tu: http://www.rozamet.pl/siatka-tkana.

Można wybrać sobie pasującą średnice oczka (kwadratowego) oraz grugość drutu.

Myślałem zrobić to tego porządny stelaż z prętów nierdzenych, wszystko ładnie zespawać i mieć mocne, wytrzymałe fałszywe dno z dobrym prześwitem. Mniej więcej coś takiego (oczywiście rynusek mocno poglądowy):

 

fd.jpg

 

 

Co o tym sądzicie?

 

Jaką wielkość oczek proponowalibyście, zakładając że oczka są kwadratowe, oraz jaką grubość drutu.

 

Pozdrawiam

Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust to siatka z KO ( w zależności od wybicia ) ugnie ci się pod ciężarem słodu i wody przy wysładzaniu.

Super sito (aczkolwiek troszkę kosztuje) zrobili sobie w Artezanie. Poszukaj i zobaczysz co i jak. To jest najbardziej efektowne sito do wysładzania.

Tańszym sposobem i skutecznym jest blacha KO z wypalonym lub wyciętymi (wybitymi) szczelinami około 1mm x 12mm. Lecz powierzchnia szczelin jest dużo mniejsza niż przy sicie a'la Artezan. Im większa powierzchnia szczelin tym lepiej. Wydaje mi się że, żeby filtracja się nie przytykała krawędzie szczelin muszą w kącie prostym, jeżeli będzie zaokrąglenie łuska ze śruty łatwiej przytka szczeliny i kapa.

Mam nadzieję że rozwiałem wątpliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

w Artezanie są chyba sita szczelinowe zgrzewane, jednak takie coś jest bardzo kosztowne.

 

Na mój gust to siatka z KO ( w zależności od wybicia ) ugnie ci się pod ciężarem słodu i wody przy wysładzaniu.

Dlatego też mam zamiar zrobić stelaż z prętów z KO. Jeśli stelaż będzie nie wytrzymywał i siatka będzie się uginać to wmontuje dodatkowe pręty.

Dodam, że siatka będzie przyspawana do prętu wygiętego w okręg, co będzie dodatkowym czynnikiem napinającym.

 

Bardziej chodzi mi o ustalenie wielkości otworów, ponieważ w przeciwieństwie do blachy w której sam sobie bym wiercił otwory tutaj zastosowanej siatki już nie zmienię.

 

Czy otwory kwadratowe o boku 1,5mm nie będą za małe?

 

Pozdrawiam

Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siatki jak najbardziej nadają się do filtracji... jednak, są mało trwałe, uginają się pod zasypem mimo żebrowania i co ja zauważyłem filtrowanie przez nie jest szybkie ale mało wydajne

faktem jest tez to że jak jej używałem to mieszałem łychą i to spowodowało jej szybkie zużycie, starczyła na około 20 warek

jak tylko przeszedłem na fałszywe dno z blachy wydajność skoczyła mi o 7%

post-4649-0-76756000-1371667895_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siatki się nie nadają do filtracji - szczeliny są o niebo lepsze.

 

Zapytam - na jakiej podstawie to mówisz? Wiesz, że Twoje doświadczenie, w porównaniu do mojego jest niebagatelnie duże, ale czy próbowałem robić sito z siatek? Czytałeś gdzieś o tym?

 

Może to jest tak, że nikt nie próbował, i jest tak jak z silnikami od wycieraczek w mieszadle. Dopóki ktoś nie wypróbował doputy nie wiedzieliśmy o ich istnieniu :-D

 

Pozdrawiam

Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siatki jak najbardziej nadają się do filtracji... jednak, są mało trwałe, uginają się pod zasypem mimo żebrowania i co ja zauważyłem filtrowanie przez nie jest szybkie ale mało wydajne

faktem jest tez to że jak jej używałem to mieszałem łychą i to spowodowało jej szybkie zużycie, starczyła na około 20 warek

jak tylko przeszedłem na fałszywe dno z blachy wydajność skoczyła mi o 7%

 

Ooo, proszę. A mogę wiedzieć jakiej wielkości otworów użyłeś w sitach? Może przy wydajności będzie też odgrywał czynnik wielkości otworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siatki jak najbardziej nadają się do filtracji... jednak, są mało trwałe, uginają się pod zasypem mimo żebrowania i co ja zauważyłem filtrowanie przez nie jest szybkie ale mało wydajne

faktem jest tez to że jak jej używałem to mieszałem łychą i to spowodowało jej szybkie zużycie, starczyła na około 20 warek

jak tylko przeszedłem na fałszywe dno z blachy wydajność skoczyła mi o 7%

 

Ooo, proszę. A mogę wiedzieć jakiej wielkości otworów użyłeś w sitach? Może przy wydajności będzie też odgrywał czynnik wielkości otworów.

niestety nie wiem... poszła dawno w kubeł, ale coś koło 1mm, mimo że takiej używałem i byłem całkiem zadowolony, to dopiero fałszywe dno z blachy i to nacięte ręcznie szlifierką z tarczą 1mm spełniło moje oczekiwania...

poza wspomnianą wyższą wydajnością, mycie blachy jest dużo szybsze

post-4649-0-19926700-1371669433_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siatki się nie nadają do filtracji - szczeliny są o niebo lepsze.

 

Zapytam - na jakiej podstawie to mówisz? Wiesz, że Twoje doświadczenie, w porównaniu do mojego jest niebagatelnie duże, ale czy próbowałem robić sito z siatek? Czytałeś gdzieś o tym?

 

Może to jest tak, że nikt nie próbował, i jest tak jak z silnikami od wycieraczek w mieszadle. Dopóki ktoś nie wypróbował doputy nie wiedzieliśmy o ich istnieniu :-D

 

Pozdrawiam

Marek

 

filtrowałem prawie na wszystkim co jest możliwe, łącznie z siatką z tworzywa na blasze perforowanej - w moim rankingu taki zestaw jest poniżej sracz wężyka i blisko ponacinanych rurek. Blacha nacięta diaksem jest najwyżej wśród rozwiązań dostępnych w miarę sensownej cenie.

 

nie mówiąc o tym że spawanie siatki do pręta będzie mało wykonalne - co najwyżej polutowanie tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram Wiktora. Sracz wężyk jest super jak się warzy 20l. Jak ma się większe wybicie tylko i wyłącznie sito szczelinowe.

Na siatce to sobie można makaron odcedzać.

 

PS. MAKARON nie obraź się o to :D

Edytowane przez Qxa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siatki się nie nadają do filtracji - szczeliny są o niebo lepsze.

 

Zapytam - na jakiej podstawie to mówisz? Wiesz, że Twoje doświadczenie, w porównaniu do mojego jest niebagatelnie duże, ale czy próbowałem robić sito z siatek? Czytałeś gdzieś o tym?

 

Może to jest tak, że nikt nie próbował, i jest tak jak z silnikami od wycieraczek w mieszadle. Dopóki ktoś nie wypróbował doputy nie wiedzieliśmy o ich istnieniu :-D

 

Pozdrawiam

Marek

 

filtrowałem prawie na wszystkim co jest możliwe, łącznie z siatką z tworzywa na blasze perforowanej - w moim rankingu taki zestaw jest poniżej sracz wężyka i blisko ponacinanych rurek. Blacha nacięta diaksem jest najwyżej wśród rozwiązań dostępnych w miarę sensownej cenie.

 

nie mówiąc o tym że spawanie siatki do pręta będzie mało wykonalne - co najwyżej polutowanie tego.

Ja szyłem nicią kevlarową, dała radę, to siatka popękała na żebrowaniu, a szycia nic nie ruszyło...

Jako całość było o niebo lepsze od oplotu czy rurek, tylko po co to robić, skoro w podobnych kosztach można mieć dno z blachy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedno jest szycie a drugie spawanie - spawanie rurek karbowanych jest bardzo trudne, a spawanie siatki z drutu rzędu dziesiątych części milimetra niemal niemożliwe - siatka będzie znikać po odpaleniu spawarki. jedyne co wchodzi w grę to lutowanie, ew zgrzewanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie,

przekonaliście mnie, porzucam pomysł z siatką i przenosze się na blachę KO i nacinanie szczelin.

 

Jeszcze tylko pytanie, jaką tarczę kupić? Coś polecacie?

 

Jejski jaką grubość miała Twoja blacha?

 

Pozdrawiam

Marek

Edytowane przez jamwnukers

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz napisane "blacha grubości 1,2 mm"

Przeoczyłem.

 

W weekend zabieram się do wycinania fałszywego dnia.

 

Pozdrawiam

Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więcej Cię będą kosztować te tarcze niż zamówienie fałszywego dna w firmie która to wykonuje. Nie mówiąc już o jakości szczelin.

 

Ale jak chcesz się bawić to twoja sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więcej Cię będą kosztować te tarcze niż zamówienie fałszywego dna w firmie która to wykonuje. Nie mówiąc już o jakości szczelin.

 

Ale jak chcesz się bawić to twoja sprawa.

nie zgadzam się, sam robiłem i zużyłem 3 tarcze 125 mm a zajęło mi to pół godziny, jakość szczelin rzeczywiście wzrokowo nie jest idealna jednak skwary nie przechodzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładne szczeliny wychodzą tarczą dremelem około 0.7mm

Aż tak specjalistycznych maszyn do majsterkowania nie mam, niestety.

 

Będę próbował tarczą 1mm.

 

Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia dodam, że warto zakupić tarczę dobrej jakości.

Najpierw poszedłem na łatwiznę i tanie tarcze z napisem 1mm miały tak na prawdę 1,4mm i wyrzynały szczelinę o grubości prawie 2mm :/

 

Kupiłem więc 3 razy droższe tarcze BOSH'a i efekt jest taki, że szczeliny wychodzą o niebo węższe (niewiele ponad 1mm) a przede wszystkim na nacięcie całości zeszła mi NIECAŁA 1 tarcza. Dodam, że nigdy wcześniej nie ciąłem kwasówki więc to nie kwestia doświadcznia :smilies:

 

Gdybym wiedział, że tak to pójdzie, to wydałbym 6 zł na zakup 1 tarczy BOSH'a i 45 na blachę 1mm (z wysyłką).

Nie sądzę, żeby ktokolwiek zrobił w tej cenie sito na zamówienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×