Skocz do zawartości

• Zaloguj się lub zarejestruj poprzez Zaloguj korzystając z Facebooka Log In with Google      Logowanie »   
  • BeerTalk  0

Drożdże - powtórne wykorzystanie

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#21 Napisano 29 wrzesień 2008 - 20:55

yemu

yemu

• 415 postów 20 pkt.

ja nie mam doświadczenia więc trudno mi się wypowiadać, przytaczam tylko co piszą inni
koszt suchych drożdży może i nie jest duży, ale płynnych już całkiem...może czasem dorównać pozostałym składnikom

a swoją drogą to chodowanie drożdży to trochę jak posiadanie zwierzątka domowego :-)

#22 Napisano 29 wrzesień 2008 - 21:01

jacer

jacer

• 5100 postów 159 pkt.
  • Nazwa browaru
    Milicki Browar Rynkowy, GRUPA STYRIAN
  • Rok założenia:2006
  • Liczba warek:128
Browar

Ja tam zlewam do wyparzonego słoja, zalewam zimna woda z kranu i do lodówki. Gdy się osiądą zlewam płyn znad nich i znów zalewam wodą.

Stoją sobie tak w lodówce nieraz i ze dwa tyg.
Milicki Browar Rynkowy
Grupa STYRIAN

"Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
"Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson
"No hops, no Glory!" :)

#23 Napisano 30 wrzesień 2008 - 09:20

yemu

yemu

• 415 postów 20 pkt.

Cytat

Gdy się osiądą zlewam płyn znad nich i znów zalewam wodą.
przepraszam za głupie pytanie, ale nie wiem czy dobrze rozumiem, płyn znad drożdzy zlewasz i wylewasz a to co zostało na dnie zalewasz świeżą wodą? czy odwrotnie, zachowujesz tylko to co pływa i dolewasz świeżej wody?

#24 Napisano 30 wrzesień 2008 - 09:30

kopyr

kopyr

• 4374 postów 104 pkt.
  • Nazwa browaru
    Browar Kopyra
  • Rok założenia:2004
  • Liczba warek:86

Cytat

Cytat

Gdy się osiądą zlewam płyn znad nich i znów zalewam wodą.